Ce te ajută să câștigi Timp?
11/21/2019Cum să aplanezi conflictele?
12/05/2019Care sunt cauzele conflictelor?
Minunat ar fi să trăim într-o lume în care fiecare om s-ar înțelege cu fiecare om și unde elefanții ar putea conviețui peste tot în lume fără niciun pic de probleme!
Dacă vrei să îmi oferi un cadou de sărbători, poți să îmi dai un elefant din lemn, din pluș… din ce vrei tu…🙂
Și acum să trecem la subiectul de astăzi…
Când ai avut ultima oară parte de un conflict?
Astăzi, ieri… îți mai amintești?
Iscusința de a comunica include și știința de a rezolva conflictele.
Conflictul în Comunicare nu înseamnă neapărat ceva rău, el poate fi luat ca o parte integrantă din Comunicare.
Conflictele de obicei nu se programează „Mă duc mâine la ora 15:00 și mă cert cu el.” sau mă rog… de cele mai multe ori nu se programează. Ele pot apărea oricând și în orice loc.
Conflictul este o reacție.
Conflictul este exprimarea unei emoții negative, a unei emoții cu care tu nu ești în confort sau de acord.
E mult mai ușor să creăm conflictele decât să le rezolvăm. De ce?
Îți spun când vii la curs.
Până atunci vreau să îți spun câteva Cauze care provoacă Conflictele în Comunicare:
-
Părerea diferită
Cercetătorii spun că 10% din conflicte sunt din cauza faptului că oamenii au păreri diferite. Aici nu contează contextul, ci că părerea ta nu se potrivește cu părerea celui cu care vorbești.
Se poate crea un conflict din cauza faptului că ea a pus hainele albe la o temperatură ridicată, pentru că așa consideră că se curăță, pe când părerea lui este că hainele albe se curăță la temperaturi mici sau el știe că legea lui Arhimede spune că un corp cufundat într-un fluid este împins de către fluid, de jos în sus, cu o forță egală cu greutatea volumului de fluid dislocat de către corp, pe când ea știe cu totul și cu totul altfel, ba chiar vrea să demonstreze.
Părerile diferite creează atât conflicte mici și conflicte mari.
-
Neatenția
O mare parte din conflicte apar din cauza neatenției.
Tu nu pui atenție atunci când îți vorbește și bineînțeles că dacă nu ai atenție, nu ai nici înțelegere la ceea ce ți se transmite.
Omul de multe ori își creează o părere sau o idee la ceea ce spune interlocutorul. Are impresia că dacă a auzit primele cuvinte din propoziție știe tot și nu mai este nevoie să fie atent în continuare.
-
Ascultarea pasivă
Ascultarea pasivă de multe ori este creată în mod involuntar. O definesc ca fiind o selecție la ceea ce auzi, cu alte cuvinte „Auzi doar ce îți convine”.
De multe ori doar auzim ce ni se spune, gândul fiind spre problemele, planurile, contextele noastre de viață și mai puțin la ce vedem și auzim ACUM.
-
Tonul Vocii
Uite unde se află restul de 90%!
Tot ei, cercetătorii spun că 90% din conflicte sunt provocate de Tonul Vocii.
Tonul Vocii tale poate să comunice sute de informații.
Prin tonul pe care îl folosești, interlocutorul tău „te va citi”. Va știi dacă îl placi sau nu îl placi, dacă ești bucuros sau nervos, onest sau mincinos și tot așa…
Îți propun să fii cu un ochi mai atent la reacțiile care pot cauza conflicte.
Săptămâna viitoare îți voi scrie despre cum să aplanezi conflictele. Vrei?
Cum ți-a fost exercițiul cu Timpul de săptămâna trecută?
Îmi poți scrie.🙂
Te pup!